KITKAT GEEFT NEDERLAND Z’N GROOTSTE BREAK OOIT

16 OKTOBER 2014, AMSTERDAM, 20 OKTOBER 2014
Vandaag introduceert KITKAT, het grootste chocolademerk van Nestlé, de eerste break ooit voor een heel land. Deze unieke break hoort bij de nieuwe KITKAT CHUNKY DOUBLE Caramel. Een nieuwe KITKAT variant met twee verschillende caramelvullingen. De ene helft is gevuld met crunchy caramel en de andere helft met creamy caramel. En deze KITKAT verdient een dubbele break. Een epic break. Een break niet voor één persoon, maar voor een heel land. Ja KITKAT gaat heel Nederland een break geven. Een break van de man die 24/7 in de media is. Een break van..… Gordon.

Inderdaad, KITKAT stuurt Gordon, een van Nederlands-’ meest succesvolle, spraakmakende en aanwezige BN’ers, naar een onbewoond eiland. Zonder telefoon, zonder mogelijkheden tot contact. En Nederland kan op givehollandabreak.com helpen bepalen hoelang en hoe ver weg we hem gaan sturen. Het online platform is gecentreerd rondom een interactieve game waarbij de bezoeker wordt uitgedaagd om te stemmen op de duur en de bestemming van de break van Gordon.

Wordt Gordon via een wipwap door de KITKAT CHUNKY DOUBLE Caramel gelanceerd naar Bishop Rock in de Keltische Zee? Of sturen we hem naar een eilandje ergens in de weinig gastvrije Atlantische Oceaan? De keuze is aan jou, Nederland!

KITKAT: “Vanuit KITKAT willen we mensen de ultieme break geven. En we zijn ervan overtuigd dat deze campagne hiervoor gaat zorgen.We zijn grote Gordon-fans en zijn dan ook super-enthousiast dat hij de uitdaging aangaat. Ja, dit wordt echt een unieke break zoals Nederland ‘m nog nooit gezien heeft!”

GORDON: “Toen KITKAT mij benaderde met deze uitdaging dacht ik meteen: TE GEK. Natuurlijk ga ik de uitdaging aan. Allereerst omdat ik het een erg grappig idee vind. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar Nederland mij dan naartoe gaat sturen. Of het überhaupt gaat lukken. Daarnaast omdat ik zelf ook wel eens een keer een break kan gebruiken. Dus als het goed is, krijgt iedereen z’n break. Een win-win. Een dubbele break. Nederland blij en ik ook.”

Dat laatste gaan we zien. Vanaf 20 oktober kunnen alle Nederlanders naar de website gaan om de break van Gordon zo groot mogelijk te maken. En op 25 oktober zal dan het gekozen eiland bekend worden gemaakt. Naast het sturen van Gordon naar een onbewoond eiland, zal er vanaf 27 oktober tijdens de break een volledige mediastilte optreden. Gordon zal niet te zien zijn op tv, te horen zijn op radio of te vinden zijn in kranten. Gordon-content wordt geblockt op Google en social media. Ja, het wordt echt een volledig Gordon-vrije periode.

Voor Gordon’ fans die hem echt niet een paar dagen kunnen missen, zal er een goed verstopte link naar een live-stream met het gekozen eiland te vinden zijn op givehollandabreak.com.

Het online-platform zal gedurende de hele campagne ondersteund worden met tv, radio, online- en social-media-uitingen. De campagne is ontwikkeld door het bureau van KITKAT, JWT Amsterdam.

______________________________________________________________

Over KITKAT
KITKAT is het grootste candybarmerk van Nederland en staat bekend om de combinatie van chocolade en krokante wafel. KITKAT bestaat ruim 75 jaar en is bekend om ‘Have a break, have a KitKat’. KITKAT heeft meerdere varianten zoals KITKAT 4-finger en CHUNKY.

Over Nestlé
Nestlé is als grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld verantwoordelijk voor de productie van onder andere NESCAFÉ, MAGGI, chocolade zoals KITKAT en BROS, Nestlé babyvoeding zoals NESTLÉ PyjamaPapje, water waaronder SAN PELLEGRINO en VITTEL en Nestlé Purina Petcare met merken als FELIX, BONZO en Purina ONE. Met onze missie Good Food, Good Life streven wij ernaar om producten van hoge kwaliteit te maken. Producten voor verschillende momenten van de dag en voor jong en oud. Producten waar mensen van kunnen genieten.

______________________________________________________________

Noot aan de redactie, niet ter publicatie.
Voor meer informatie neem contact op met:

JWT Amsterdam
Melanie Hoen / Vera Korsten
E: melanie.hoen@jwtamsterdam.nlvera.korsten@jwtamstedam.nl
T: +31 (0) 6 41 42 85 85 / +31 (0) 6 52 33 70 85

Voor vragen over Nestlé of KITKAT neem contact op met:
Nestlé Nederland
Hugo Stienstra
E: Hugo.Stienstra@NL.nestle.com
T: +31 (0) 611 35 67 23

"Vanuit KITKAT willen we mensen de ultieme break geven. En we zijn ervan overtuigd dat deze campagne hiervoor gaat zorgen.We zijn grote Gordon-fans en zijn dan ook super-enthousiast dat hij de uitdaging aangaat. Ja, dit wordt echt een unieke break zoals Nederland ‘m nog nooit gezien heeft!”" KITKAT
"“Toen KITKAT mij benaderde met deze uitdaging dacht ik meteen: TE GEK. Natuurlijk ga ik de uitdaging aan. Allereerst omdat ik het een erg grappig idee vind. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar Nederland mij dan naartoe gaat sturen. Of het überhaupt gaat lukken. Daarnaast omdat ik zelf ook wel eens een keer een break kan gebruiken. Dus als het goed is, krijgt iedereen z’n break. Een win-win. Een dubbele break. Nederland blij en ik ook.”" Gordon