Plak een pleister voor het Emma!

Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC lanceert samen met JWT Amsterdam de Emma Pleister

27 NOVEMBER 2013, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Het Emma Kinderziekenhuis AMC is bezig met een grootscheepse verbouwing (De Metamorfose) en daar is veel geld voor nodig. Wij ontwikkelde een sterk symbool om op een eigen, onderscheidende manier geld op te halen voor het Emma. We bedachten daarvoor een pleister, ontworpen door Piet Paris.

Het idee achter de pleister is simpel en doeltreffend: van de opbrengst van een doosje pleisters wordt twee euro gebruikt om van het Emma Kinderziekenhuis AMC (EKZ) hét kinderziekenhuis van de toekomst te maken. Het EKZ is van groot belang voor veel zieke kinderen en hun ouders. De geboden medische zorg is toonaangevend.

De pleisters worden (lokaal en landelijk) verkocht bij retailers zoals Albert Heijn, Gamma, Marqt, Accessorize, Prénatal, Sissy-Boy, DEEN, Mediq apotheken en Oger (e.a.) en via de webshop op www.emmapleister.nl

Er is ook een Emma Pleister App ontwikkeld, deze is te downloaden in de Google Android Store & in de Apple iTunes Store.

De campagne kwam tot stand in nauwe samenwerking met; Eboost Interactive & U-PR. De pleister is ontworpen Piet Paris en de campagnebeelden zijn geschoten door Krijn van Noordwijk. Iedere ambassadeur (de gezichten van de campagne) heeft zo haar/zijn eigen motivatie om het Emma een warm hart toe te dragen en deel te nemen aan de campagne. Zo hebben de kinderen van Robert ten Brink en Daphne Deckers in het Emma gelegen en werkte Andre Kuipers daar als coassistent. Deze verhalen zijn gedocumenteerd en te zien in deze film.

"Eigenlijk wil je als ouder natuurlijk helemaal niet in het Emma zijn. We proberen voor de kinderen een zo goed mogelijke plek te creëren. Met de beste zorg. Zodat ze snel weer naar huis kunnen. We doen veel wetenschappelijk onderzoek. Naar ziekten van de stofwisseling, maag, darm en lever en infectieproblemen. Hiermee helpen we niet alleen kinderen in het Emma, maar kinderen over de hele wereld. Dat is waar het Emma voor staat: kinderen beter maken. En ook m’n eigen kinderen vinden de pleister mooi! Dus help ons een handje, koop de Emma Pleister, en gebruik hem. Zo maak je het Emma nóg beter." Hans van Goudoever, kinderarts – Directeur Emma Kinderziekenhuis AMC
"Dat het Emma Kinderziekenhuis bijzonder is, voel je meteen. Normaal zijn ziekenhuizen vooral, tja, ziekenhuizen. Het Emma is anders. Het is een zachte en veilige omgeving. Een plek om alles even te vergeten. Toen mijn zoon langdurig in het ziekenhuis lag, merkte ik hoe waardevol dat is. Kinderen zijn deugnieten en wildebrassen. Het is belangrijk dat ze dit kunnen blijven, ook al zijn ze ziek. Door de Emma Pleister te kopen, draag je bij aan de leefomgeving en het herstel van kinderen in het Emma. Hoe simpel is dat?" Sylvana Simons
"Mijn eerste contact met het Emma was als vader van een heel kleine, zieke dochter. We waren zo enthousiast over de manier waarop het Emma ons heeft geholpen, dat we onze tweede dochter Emma hebben genoemd. Het Emma liet als een van de eerste ziekenhuizen ouders bij hun kinderen slapen. Er is ruimte voor familie, vrienden en leuke dingen. Een pleister gebruik je om een kind beter te maken. De Emma Pleister zorgt ervoor dat het Emma nóg beter wordt. Het is een mooi symbool waarmee je laat zien dat jij het Emma steunt. En dat is fantastisch." Robert ten Brink
"Als co-assistent werkte ik in het Emma Kinderziekenhuis. Het is een heel bijzondere plek omdat kinderen er in een huiselijke omgeving kunnen genezen. Ze kunnen er leven, leren en spelen. En ze hoeven niet alleen ziek te zijn. Het Emma is erg ambitieus. Naast wetenschappelijk onderzoek naar oorzaak en genezing van ziekten, is er veel aandacht voor de sociale kant. Veelzijdig onderzoek en het creëren van een veilige omgeving zijn essentieel. Met de Emma Pleister kan iedereen meebouwen aan hét kinderziekenhuis van de toekomst. Bouw jij ook mee?" André Kuipers