JWT Amsterdam brengt Nachtwacht tot leven

Ter ere van de heropening van het Rijksmuseum.

03 APRIL 2013, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
In een nietsvermoedend winkelcentrum in Breda doken afgelopen vrijdag opeens meer dan 30 mannen op van de schutterscompagnie van Kapitein Frans Banninck Cocq. Beter bekend als; De Nachtwacht.

Het bleek een stunt te zijn voor ING, bedacht door JWT Amsterdam. Onder het motto 'onze helden zijn terug' wordt duidelijk dat alle grote stukken van het Rijksmuseum na tien jaar weer terug zijn en dat hoofdsponsor ING het mogelijk maakt dat de toegang de eerste 12 uur na de opening gratis is.

De campagne bestaat uit de stunt en de registratie daarvan, een dagbladadvertentie op de dag van de opening, een online game, interne uitnodiging en Boomerangkaart.

Bekijk hier wat er gebeurt als de voltallige Nachtwacht winkelcentrum de Barones binnenvalt om een 17e eeuwse schavuit in te rekenen.

* Foto's door: Marco Sweering.