J. Walter Thompson Amsterdam lanceert The Rain Project: een bijzondere ode aan de bron van al het water van Spa.

Nieuwe campagne is een ode aan de regen, de natuur en de puurheid van het mineraalwater van Spa.

07 MARCH 2016, AMSTERDAM, 7 MAART 2016
J. Walter Thompson Amsterdam tekent voor de digitale campagne, die vandaag gelanceerd wordt met de online film The Rain Project, begeleidende videocontent en een nieuwe website. De visuele identiteit van het merk is daarbij ook onder handen genomen. De campagne wordt zowel in Nederland als België uitgerold.

Spa is natuurlijk mineraalwater dat gewonnen én gebotteld wordt in een gebied dat de Fagne heet. Een ongerept stuk natuur, vlakbij het Belgische dorpje Spa, in het hart van de Belgische Ardennen.

Het natuurlijke mineraalwater van Spa begint als regen en maakt daarna een ondergrondse reis van jaren voordat het uiteindelijk gebotteld wordt. De kwaliteit en zuiverheid van het water (één van de zuiverste van Europa) wordt zodoende door maar één ding bepaald: de puurheid van de natuur in Spa.

Spa gaat daarom heel ver om haar natuur zo goed mogelijk te beschermen en laat met deze campagne de puurheid van het gebied op een unieke wijze zien.

De online film ‘The Rain Project’ is een ode aan de bron van Spa: de regen zelf.

In het natuurgebied werd een installatie gebouwd die vallende regendruppels verandert in geluid en lichtprojecties, die op het natuurgebied van Spa geprojecteerd werden. Het resultaat: een online film van twee minuten, waarin het gebied op spectaculaire wijze tot leven komt.

De film leidt daarna tot verdiepende online content over het project en de natuur in Spa en naar de nieuwe website, waar bijvoorbeeld online de reis van een regendruppel gevolgd kan worden.