Eindejaarscampagne van ING blikt vooruit op 2016

18 DECEMBER 2015, AMSTERDAM, VRIJDAG 18 DECEMBER 2015

Niet terugblikken op 2015 maar vooruitkijken naar 2016. Dat is wat ING in de laatste campagne van dit jaar doet. En dat is niet toevallig.

“ING heeft als missie om heel Nederland een stap vooruit te helpen”, aldus Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland. “Het leek ons dan ook een logische stap om vooruit te kijken. In een tijd waarin veel merken zich juist richten op Kerst of Nieuwjaar.”

De campagne - ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam - laat uiteenlopende jongeren zien die hun plannen en ambities voor 2016 delen. Van een appbouwer tot jongens die croissantjes rondbrengen.

Met de themaregel “2016, we gaan ervoor” wil ING de jongeren een hart onder de riem steken en de rest van Nederland inspireren om zo veel mogelijk uit het nieuwe jaar te halen.

Naast een tv-commercial van 40 seconden zien we de campagne ook terug in print en minidocumentaires op social media. Daarin worden de verhalen achter de ambities verder uitgediept.